Laddar...

Verksamhetssamordnare – Lovön

Fortifikationsverket
Eskilstuna Heltid Service & Kundtjänst
Spara
Publicerat: 12 Nov. Sista ansökningsdag: 30 Nov.

Nyhet! Låt vår AI generera CV anpassat för det här jobbet åt dig baserat på din profil (Beta) Mer Info

Sök jobbet
Generera CV

Fortifikationsverket söker en verksamhetssamordnare till Lovön. Vill du komma till en arbetsplats med många pågående projekt där du får en viktig roll inom kontorsadministration och service? Låter det intressant – sök redan idag!

Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid.

Bidra i lokalförsörjningsfrågor i expansiv kontorsmiljö
Fortifikationsverket är en samhällsviktig myndighet i stark tillväxt. I januari 2026 bildas den nya enheten Lokalförsörjning och internservice som idag består av fem medarbetare samt en enhetschef. Du kommer att arbeta i nära samarbete med den platsansvariga på kontoret på Lovön.

Vår projektplats Lovön har expanderat både i antal projekt, byggnader och medarbetare vilket ökar behovet av internt stöd. Som ett led i detta söker vi nu en verksamhetssamordnare som vill vara med och bidra till utvecklingen!

Som verksamhetssamordnare hos oss blir du en del av denna nya enhet och arbetsuppgifterna kommer vara av administrativ karaktär. Utifrån den tillväxtresa som pågår kan arbetsuppgifterna komma att justeras eller kompletteras under arbetets gång. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Administrera inköp till kontoret.
• Vara ett stöd vid planering och framtagande av budget.
• Hantera frågor med koppling till kontorsdriften tillsammans med platsansvarig kontor. Det kan exempelvis vara ordning och reda på gemensamma kontorsytor, samordning kring övergripande information, att vara kontaktperson gentemot externa leverantörer, hantering av besöksanmälningar och nyckelkvittenser samt bidra i arbetet med on- och offboarding. Även övriga arbetsuppgifter kopplade till kontorsdriften kan förekomma.
• Du kommer också vara en administrativ resurs till den nya enheten i Eskilstuna vid övriga behov som exempelvis mötesbokningar, systemärenden samt projektspecifika uppgifter.

Rollen innebär att arbeta proaktivt och serviceinriktat i en verksamhet där höga krav ställs på säkerhet och struktur. Eftersom rollen är ny kommer det finnas möjlighet att vara med och forma arbetssätt och rutiner tillsammans med övriga kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Avslutad gymnasieutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom administration, fastighet eller liknande som arbetsgivaren bedömer lämplig.
• Du har också erfarenhet av administrativt arbete i en koordinerande roll inom en större organisation.
• Goda kunskaper i Officepaketet (excel, word och powerpoint).
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
• Du har körkort, klass B samt är svensk medborgare.

Det är meriterande om du tidigare jobbat i en liknande roll som verksamhetssamordnare inom lokalförsörjning.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Vi söker dig som trivs med utmaningar och att jobba i en föränderlig miljö där det ställs krav på att vara flexibel och lösningsorienterad. Du behöver också vara trygg och kunna stå upp för egna åsikter. Självklart skapar du goda samarbeten och är kommunikativ då din roll är en viktig servicefunktion i vår organisation. 

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss.

Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning och kan komma att inledas med provanställning. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Placeringsort är Lovön. En anställning hos oss kräver svenskt medborgarskap och innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning i enlighet med 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. 

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 november 2025. Dina personuppgifter kommer att behandlas enligt dataskyddsförordningen. Din ansökan är en allmän handling och är som sådan offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddade personuppgifter: kontakta aktuell rekryteringsspecialist så får du hjälp med att skicka in din ansökan. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vi kan komma att använda tester i rekryteringsprocessen.

Frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta rekryterande chef John Källström 010-44 45299 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.