Laddar...

Ekonomiassistent

Horisontum
Göteborg Ekonomi Deltid
Spara
Publicerat: 25 Apr. Sista ansökningsdag: 25 May.

Kommun: Göteborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Deltid (50%)

Vi söker en ekonomiassistent/administratör

Vill du vara en del av en organisation som gör verklig skillnad för människor i utsatthet och behov av stöd? Har du erfarenhet av administration och ekonomi – och är van att få saker att hända? Då kan det vara dig vi söker!

Om Horisontum

Horisontum är ett växande företag som tillhandahåller skyddat boende och stödboende för vuxna som befinner sig i utsatta livssituationer. Vi erbjuder trygga och individuellt anpassade insatser med fokus på struktur, stöd och förändringsarbete. Verksamheten präglas av ett respektfullt och lösningsfokuserat arbetssätt – där varje individ ges möjlighet till förändring och ökad självständighet. Vi samverkar med berörda myndigheter och finns i hela Sverige. Vårt mål är att, genom individanpassat boende och stöd, stötta varje person i att ta steg mot ökad självförsörjning och självständighet.

Nu letar vi efter vår nästa medarbetare!

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent/administratör blir du en central del av vårt team. Du ansvarar för den dagliga ekonomiska hanteringen och har en viktig roll i det administrativa arbetet. Du arbetar nära verksamhetsledningen och är med och utvecklar rutiner, följer upp avtal och bidrar till att skapa ordning och effektivitet i vår vardag.

Tjänsten är på 50 % (halvtid) och kan anpassas efter överenskommelse. Viss möjlighet till distansarbete kommer att finnas.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring och fakturahantering
  • Löneadministration och kontakt med lönebyrå
  • Budgetuppföljning, rapportering och avtalshantering
  • Administrativt stöd till ledning och personal
  • Kontakt med samarbetspartners och myndigheterUtveckling och förbättring av interna rutiner

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration och ekonomi
  • Har god datorvana och gärna erfarenhet av bokföringsprogram (t.ex. Fortnox)
  • Är självgående, noggrann och strukturerad
  • Har lätt för att samarbeta och kommunicera tydligt – både muntligt och skriftligt
  • Är handlingskraftig, lösningsfokuserad och ser till att saker blir gjorda
  • Har god svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat inom privat sektor med samhällsnyttiga eller sociala verksamheter och har erfarenhet av upphandlingar och arbete med offentlig sektor.

Start: Enligt överenskommelse

 

Besök gärna Horisontums hemsida för mer information om oss!

www.horisontum.se

Tyvärr hittar vi inga jobb för tillfället.
Jobb för dig
    Tyvärr hittar vi inga jobb för tillfället.